تست ارزیابی کودکان 48 ماهه(ASQ)(حیطه حرکات ظریف)

1. 
[حیطه حرکات ظریف]
آیا کودکتان قطعات یک اسباب بازی جورچین (پازل) پنج تا هفت تکه ای را بطور صحیح کنار یکدیگر قرار می دهد؟ (اگر اسباب بازی جورچین (پازل) در دسترس ندارید، یک صفحه از یک مجله که تمام آن را یک تصویر بزرگ پر کرده است، بردارید و آن را به شش قسمت ببرید. آیا کودک شما این تکه ها را بطور صحیح کنار یکدیگر قرار می دهد؟).

2. 
[حیطه حرکات ظریف]
آیا وقتی یک قیچی ایمن و مخصوص کودکان را به دست کودکتان می دهید، کودکتان با باز و بسته کردن قیچی، یک کاغذ را در یک خط تقریبا صاف به دو نیم می برد؟ (برای حفظ ایمنی، زمانی که کودک از قیچی استفاده می کند کاملا مراقب باشید و او را بپایید).

3. 
[حیطه حرکات ظریف]
آیا کودکتان با نگاه کردن به تصویر بالا، بدون اینکه کاغذ خود را بر روی شکل ها بگذارد و از روی آن ها کپی کند، شکلی مشابه آن ها را با استفاده از مداد، مداد شمعی، مداد رنگی یا خودکار، روی یک ورق کاغذ بزرگ می کشد؟ (آنچه کودک شما رسم می کند، باید از نظر شکل، مشابه تصویر مقابل باشد، ولی اندازه آن می تواند متفاوت باشد).

4. 
[حیطه حرکات ظریف]
آیا کودکتان یک یا چند دکمه را باز می کند؟ (برای انجام این کار، او می تواند دکمه لباس خودش یا عروسکش را باز کند).

5. 
[حیطه حرکات ظریف]
آیا کودکتان تصویر یک آدم را طوری نقاشی می کند که حداقل سه مورد از این ها را داشته باشد: سر، چشم، بینی، دهان، گردن، مو، تنه، بازو، دست، ران یا پا (پایین تر از مچ پا)؟

6. 
[حیطه حرکات ظریف]
آیا کودکتان هنگام رنگ کردن تصویری در یک کتاب رنگ آمیزی، یا هنگام رنگ کردن یک دایره به اندازه ته استکان که شما برایش کشیده اید، ا کثرا داخل خطوط رنگ می زند (از خط بیرون نمی زند)؟ (برای این منظور کودکتان نباید در ا کثر بخش های نقاشی، بیش از حدود نیم تا یک سانتی متر از خط بیرون بزند).

دیدگاهتان را بنویسید