تست ارزیابی کودکان 14 ماهه(ASQ)(حیطه حل مساله)

1. 
[حیطه حل مسئله]
اگر اسباب بازی کوچکی را داخل یک کاسه یا جعبه بگذارید، آیا کودکتان نیز از کار شما تقلید می کند و یک اسباب بازی را داخل کاسه یا جعبه می گذارد، هر چند که ممکن است اسباب بازی را از دستش رها نکند؟ (اگر او اسباب بازی را در کاسه یا جعبه رها می کند نیز پاسخ «بله» را انتخاب کنید.)

2. 
[حیطه حل مسئله]
آیا کودکتان دو اسباب بازی کوچک را، یکی بعد از دیگری، در ظرفی مانند یک کاسه یا جعبه می اندازد؟ (شما می توانید نحوه انجام این کار را نشانش دهید.)

3. 
[حیطه حل مسئله]
وقتی با یک مداد شمعی (یا مداد یا خودکار) روی کاغذ خط خطی کنید، آیا فرزندتان این کار را تقلید می کند و او هم خط خطی می کند؟ (اگر خودش به خودی خود خط خطی می کند هم پاسخ «بله» را علامت بزنید.)

4. 
[حیطه حل مسئله]
آیا کودکتان می تواند یک خرده نان یا نخود و لوبیا را داخل یک بطری کوچک و شفاف (مانند یک بطری پلاستیکی یا شیشه شیر بچه) بی اندازد؟

5. 
[حیطه حل مسئله,دستور العمل 4 ماهگی]
آیا کودکتان چندین اسباب بازی کوچک را، یکی بعد از دیگری، در ظرفی مانند یک کاسه یا جعبه می اندازد؟ (شما می توانید نحوه انجام این کار را نشانش دهید.)

6. 
[حیطه حل مسئله]
بعد از اینکه نحوه ی کار را به کودکتان نشان دادید، آیا او تلاش می کند یک اسباب بازی کوچک را که کمی دور از دسترس است، با یک قاشق، چوب یا وسیله مشابه دیگر، به دست آورد؟

دیدگاهتان را بنویسید